امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://digital-english.cloob24.com
0

فرهنگ لغت یا دیکشنری یکی از عوامل مهم در یادگیری زبان و خود اموز زبان است، دیکشنری های مورد استفاده در زبان انگلیسی به سه نوع انگلیسی به انگلیسی،انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی که نوع سوم به نسبت خیلی کم کاربرد تر است و این موارد هم به صورت چاپی و الکترونیکی وجود دارند و الکترونیکی ان هم در دسته بندی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی قرار می گیرد. در این مطلب به چند مورد معروف و پر کاربرد این دیکشنری ها می پردازیم.

دیکشنری oxford

این دیکشنری از معروف ترین و کامل ترین لغت نامه های زبان است که توسط انتشارات دانشگاه اکسفورد در سال 1884 منتشر شد و بر دو نوع است.oxford essential که کلمات مهم و ضروری را دارد و در یادگیری سریع زبان انگلیسی کاربرد دارد و برای سطح مبتدی و متوسطه است و oxford advanced learner که برای سطح های متوسطه تا پیشرفته است، این دیکشنری علاوه بر نسخه ی چاپی و کتابی به صورت اپلیکیشن و انلاین در دو تلفظ امریکایی و بریتانیایی وجود دارد.

دیکشنری Cambridge advanced dictionary

این دیکشنری برای اولین بار در سال 1995 توسط دانشگاه کامبریج با نام لغت نامه ی بین المللی دانشگاه کمبریج منتشر شد که به صورت انگلیسی به انگلیسی وجود دارد و برای سطوح پیشرفته (upper advanced dictionary, advanced) با داشتن تعداد لغات بالا می تواند بسیار کاربردی باشد و اکنون در دو نوع انلاین و چاپی با دو گویش امریکایی و بریتانیایی وجود دارد و ویژگی نسخه ی انلاین ان بخش جستجوی صوتی ان است.

دیکشنری macmilan american English

امتیاز این دیکشنری برای انتشارات مک میلان است و به صورت انگلیسی به انگلیسی و در نوع انلاین و نرم افزاری خود و لهجه ی امریکایی وجود دارد، این دیکشنری برای توضیح هر واژه لینک های مختلفی را در اختیارتان می گذارد که باعث یادگیری عمیق تر واژه ها می شود.

دیکشنری google translate

این دیکشنری از پرمخاطب ترین دیکشنری های مورد استفاده در بین ایرانیان است که به صورت انکلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی است و می توان از سایت ان و اپلیکیشن ان استفاده کرد و دارای تلفظ نوشتاری و صوتی و کلمات مترادف است و جستجوی صوتی است.

دیکشنری memries english visual

از بهترین راه ها یادگیری و تثبیت لغات جدید استفاده از دیکشنری های مصور است که برای کودکان و بزرگسالان کاربرد دارد. این دیکشنری به صورت مصور است و دارای40 بخش متفاوت اموزشی است و تنها در نوع انلاین خود وجود دارد و قابلیت نصب بر روی ایفون را ندارد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه